یاشیل   yaşil
یاشیل   yaşil

یاشیل yaşil

تخریب وبازسازی مسجد جامع در رو ستای خمس و مسائلی در مورد ان(مهم)

در روزهای گذشته شنیدم که مسجد جامع خمس راکه قدیمی بوده و می تواند به اثار باستانی

کشور اضافه شود و به جرات میتوان گفت که چیزی از مسجد علیاءکم ندارد و نیز قسمتی از ان که درسالهای گذشته احداث شده است تصمیم به تخریب و نوسازی ان گرفته شده است...


در اینجا چند سوال مطرح میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟که؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


خرجی که برای قسمت تازه احداث شده است چه میشود؟


ایا این مسجد چند بار در سال مورد استفاده جمعی قرار می گیرد که قصد وسعت دادن به ان را دارند؟


ایا عقلانی است که فقط به خاطر روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی که شاید جمعیت اضافه شوند متحمل این هزینه کلان شده وانرا کمی وسیع تر از این کنیم؟


ایا بهتر نیست این هزینه را برای ابادانی روستا و پیشرفت و اوقات فراغت گروههای مختلف سنی از دختران و پسران مصرف کنیم؟


مثلا احداث یک سالن ورزشی چند منظوره ...احداث کارگاههای اموزشی ...توجه و تشویق به اموزش و یادگیری و تحصیل...توجه به خواسته های اهالی واینده نگری برای پیشرفت انان...


ومسائل دیگری که میتوان مطرح کرد وبا این کار موجب خوشنودی و رضایت اهالی ودر نهایت خداوند متعال و ائمه معصوم خواهد شد و اجرو ثواب ان هزاران برابر خواهد بود.


از مسولین محترم خواستارم تا در مورد سوالات مطرح شده کمی تفکر کنند ...


واز بازدید کنندگان محترم خواستار نظر دهی در مورد این مسئله مهم میباشم...


اغاز عملیات گازرسانی به روستای خمس


عملیات اجرایی گازرسانی روستای خمس شهرستان خلخال آغاز شد

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل عملیات گازرسانی به 5 روستای شهرستان خلخال با حضور استاندار اردبیل ،امام جمعه شهرستان خلخال ، نماینده مردم شهرستانهای خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در مسجد جامع روستای خمس از توابع شهرستان خلخال آغاز شد.

معاون امور مهندسی و اجرای طرحهای شرکت گاز استان اردبیل در این مراسم گفت: برای گازرسانی به روستاهای خمس، مجره، اسبو ، اسکستان، و طهرستان از توابع شهرستان خلخال 41 هزار و 800 متر شبکه پلی اتیلن در اقطار 63،90،125،160 میلیمتر و 420 متر شبکه فولادی در اقطار 6و 8 اینچ اجرا خواهد شد.

عبدالهی افزود: در این روستاها یک مورد ایستگاه تقلیل فشار CGS به ظرفیت 30 هزار متر مکعب د رساعت و یک مورد ایستگاه تقلیل فشار گاز از نوع TBS به ظرفیت 5 هزار متر مکعب در ساعت احداث خواهد شد.

وی افزود در روستاهای خمس، مجره، اسبو ، اسکستان، و طهرستان یک هزار و 50 عدد علمک گاز نصب خواهد شد که با اتمام عملیات گاز رسانی به این روستاها یک هزار و 200 خانوار در قالب 6 هزار نفر جمعیت از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

استاندار اردبیل نیز در این مراسم با گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز گازرسانی به 5 روستای شهرستان خلخال را تبریک گفت. معاون امور مهندسی و اجرای طرحهای شرکت گاز استان اردبیل اعتبار اولیه گازرسانی به این روستاها را 18 میلیارد ریال اعلام کرد.

دکتر صابری با تقدیر از تلاشهای شرکت گاز استان اردبیل این شرکت را یکی از دستگاههای خوب و کار آمد اعلام کرد و افزود شرکت گاز استان اردبیل در بخش گازرسانی در استان اردبیل بصورت انقلابی کار می کند که حاصل تلاشهای آنان افزایش رفاه و بهداشت مردم و بخصوص جلوگیری از تخریب جنگلها در روستاهای استان اردبیل است.

وی افزود انشاا... در هفته مبارک دولت شاهد بهره برداری از پروژه گازرسانی به روستاهای خمس، مجره، اسبو ، اسکستان، و طهرستان از توابع شهرستان خلخال خواهیم بود